מגשי אירוח

מנות טעימות ובריאות שכדאי להזמין לארוחת צהריים

ארוחת צהריים היא מצד אחד הארוחה העיקרית של רובנו במשך היום, אבל מצד שני בחלק גדול מהמקרים יש לנו מעט זמן פנוי בחלק הזה של היום ולכן ההעדפה היא למנה טעימה שלא גוזלת מאיתנו יותר מדי זמן.

ארוחת צהריים היא מצד אחד הארוחה העיקרית של רובנו במשך היום, אבל מצד שני בחלק גדול מהמקרים יש לנו מעט זמן פנוי בחלק הזה של היום ולכן ההעדפה היא למנה טעימה שלא גוזלת מאיתנו יותר מדי זמן.

עוד העדפה מובהקת בימינו היא למנות בריאות - יותר ויותר בני אדם מודעים להשפעה הרבה של מה שנכנס לגוף שלנו על הבריאות הפיזית ובעצם גם על הבריאות הנפשית, ולכן תמיד כדאי שארוחת הצהריים תכלול מרכיבים עם ערך תזונתי משמעותי ומינימום מרכיבים שעלולים להיות מזיקים. לפניכם 4 אפשרויות של מנות בריאות וטעימות שמתאימות לארוחת צהריים משביעה.

טונה - לחלבון איכותי בלי שומן מיותר

ארוחת  צהריים היא כאמור הארוחה המרכזית, ולכן ההרגל אצל רובנו הוא לכלול בה כמות גדולה יחסית של חלבון. סלט טונה למשל, הוא דרך טובה לספק לגוף את החלבונים שלהם הוא זקוק, ובמיוחד לנוכח הרמה הנמוכה של השומן שיש בדג זה וגם העובדה שמדובר במנה קלילה ביחס למנות בשריות.


מרכיבים נוספים בסלטי טונה הם בדרך כלל חסה, עגבניות, מלפפונים וירקות נוספים, כך שהגוף מקבל גם ויטמינים חיוניים. למי שרוצה לשמור על המשקל מומלץ לוותר על רוטב עתיר קלוריות ולתבל את הסלט עם שמן זית ומעט לימון, מה גם שהם משתלבים היטב עם העדינות של דג הטונה.

דגש חשוב נוסף הוא להקפיד לרכוש את הטונה מחברת מוכרת וכן לשמור את הסלט בקירור.

סלט ירקות - מקסימום בריאות וקלילות

היתרונות של סלט טונה הם כאמור הקלילות והבריאות. גם סלט ירקות עשיר מספק שפע מינרלים ו-ויטמינים עם מינימום שומן וקלוריות - ארוחת צהריים אופטימלית, ובפרט למי שמעדיפים את הארוחה היותר כבדה דווקא בערב.


מומלץ להעשיר את הסלט ככל האפשר, כדי ליצור חגיגה של טעמים בפה: סוגים שונים של חסות כולל למשל עלי סלנובה או עלעלי בייבי, מבחר נבטים, כרוב אדום, גרעיני דלעת ו/או חמנייה, שומשום, אגוזי מלך, סלק, זיתים, עגבניות (רגילות וגם שרי), פלפלים בשלל צבעים, צנוניות והאפשרויות עוד רבות ומגוונות. הוספת קטניות לסלט - גרגרי חומוס, עדשים בצבעים שונים, אפונה או שעועית - תורמת גם חלבון בריא (אגב, מחקרים עדכניים גילו שכדאי להשיג חלבון שלם אין צורך לחבר קטניות ודגנים באותה ארוחה, אלא במשך יום שלם).

עשבי תיבול כמו זעתר או עירית מוסיפים גם הם לטעם העשיר, ובזכות שפע האפשרויות אפשר לאכול כל יום סלט אחר לגמרי וכך לא "רק" ליהנות ממנה טעימה ובריאה אלא גם מגיוון.

מרק - לחמם את הגוף, את הלב ואת הנפש

מרק הוא מנה שתמיד מחממת את הגוף, ואיתו גם את הלב ואת הנפש. ביום חורף קר מרק הוא ארוחת הצהריים האולטימטיבית, ביום שבו המזגן מקפיא את המשרד מרק הוא ארוחת צהריים מעולה וגם ביום רגיל מרק מספק גם שובע וגם נחת. מומלץ לנסות לגוון ולנסות כמה שיותר מרקים כדי לא להשתעמם - מרק אפונה, מרק תירס, מרק בצל, מרק ירקות ועוד ועוד.

סנדוויץ' - ארוחה שלמה בתוך בגט

לא רק סלט טונה הוא ארוחה שלמה בלי להכביד יתר על המידה - גם סנדוויץ' מלא בכל טוב הוא ארוחה לכל דבר, ובפרט בזכות מבחר האפשרויות. חובבי הבשר יכולים לאכול כריך עוף מוקפץ, לצמחונים יש סנדוויצ'ים עם אומלט, שקשוקה או חביתה והטבעונים יכולים ליהנות מסנדוויץ' אנטי פסטי. בכל מקרה הכריך כולל גם תוספות שונות לטעמכם, כך שהתוצאה יכולה להיות מזינה עד מאוד.